La Generalitat instal·la la passarel·la ciclopedestre sobre la V-21 a la Pobla de Farnals
La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha col·locat en la seua posició definitiva la nova passarel·la ciclopedestre sobre l’autovia V-21, aproximadament a 175 metres al sud de l’enllaç d’accés al municipi de la Pobla de Farnals.
La directora general d’Infraestructures i Projector Urbans, M. José Martínez Ruzafa, ha explicat que esta actuació compta amb un pressupost de 2.625.324,75 d’euros. A més, la passarel·la ha sigut fabricada en taller i, posteriorment, traslladada mitjançant transport especial al lloc de l’emplaçament.
Amb esta infraestructura, “es donarà continuïtat a l’eix ciclopedestre que unix el nucli urbà de la Pobla de Farnals amb la costa”, ha indicat Martínez Ruzafa. En una primera fase, es va construir l’itinerari des del nucli urbà fins a l’enllaç del camí a la Mar amb la V-21, “la longitud total del tram en execució és de 755 metres i amb un ample útil de 4 metres, que permet la convivència adequada entre vianants i ciclistes”, ha afegit.
A més, en el costat oest de l’autovia V-21, el vial ciclopedestre té una longitud de 382 metres, la qual cosa dona continuïtat a l’itinerari existent fins a la rampa de l’estructura. Mentres que, en el costat est, la longitud és de 57 metres, i s’unix la rampa d’accés a la passarel·la amb el viari del carrer Lepanto.
La directora general d’Infraestructura ha confirmat que el vial disposarà d’enllumenat i es plantaran espècies arbòries i arbustives, “que permetran generar zones d’ombra i recuperar paisatgísticament este entorn al costat de l’horta”.
Procés d’hissat
El tauler de la passarel·la s’ha acabat de muntar, soldar i pintar en els voltants de la seua ubicació definitiva. Per a fer estos treballs ha sigut necessària l’execució d’uns pilars d’un metre d’altura aproximadament, sobre els quals descansava cada tram.
Com ha explicat la directora general d’Infraestructures, “la maniobra d’hissat i col·locació s’ha dut a terme en horari nocturn amb la finalitat d’interferir el mínim possible el trànsit de vehicles i garantir les condicions més adequades de seguretat per als usuaris de la carretera”. Per a fer-ho s’ha procedit al tall total de les dos calçades de l’autovia V-21, i s’ha desviat el trànsit a través de la CV-32 i de la CV-300.
Així mateix, s’ha utilitzat una grua de gran tonatge prèviament posicionada al costat de l’estrep del costat est, i s’ha col·locat este tram en primer lloc, el pes del qual és d’aproximadament 30 tones. Una vegada col·locat, la grua ha sigut desplaçada al costat de l’estrep del costat oest, des d’on s’ha procedit a la col·locació del segon element.
Característiques tècniques
Es tracta d’una estructura metàl·lica de 64 metres de longitud total dividida en dos obertures de 32 metres cada una. L’estructura del tauler té una geometria tipus arc, a la qual s’accedix a través d’unes rampes de formigó armat disposades a cada costat de l’autovia. El tauler es recolza sobre tres piles (una central situada en la mitjana de l’autovia i dos laterals). I tant les rampes com la passarel·la tenen un ample lliure de 4 metres.
Esta actuació és finançada per la Unió Europea-Next Generation EU, a través del Pla de recuperació, transformació i resiliència.