L’Ajuntament d’Alboraia habilita un servei d’atenció administrativa per videotelefonada

Permetrà realitzar tràmits des de dispositius mòbils i ordinadors amb càmera, fent un pas més en la modernització de l’administració pública

L’Ajuntament d’Alboraia ha habilitat un nou servei de vídeo-atenció administrativa, que permetrà a les persones usuàries realitzar tràmits oficials des de qualsevol dispositiu mòbil i ordinadors amb càmera.

El servei funciona amb cita prèvia, que es pot demanar en la web municipal (www.alboraya.es) i en l’app del consistori. L’horari del servei serà els dimecres al matí, i permetrà agilitzar tràmits en les Oficines d’atenció a la ciutadania (AMIC) d’Alboraia.

Es tracta d’un servei molt nou que fa un pas més en la modernització de les administracions públiques, gràcies al finançament del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, un programa de la Unió Europea al costat del Govern d’Espanya.

De moment, els tràmits habilitats són l’alta de padró i la domiciliació de rebuts, però s’espera ampliar els serveis per a facilitar a la ciutadania les seues gestions amb l’ajuntament.

Les persones que utilitzen el servei hauran d’identificar-se amb el seu document d’identitat original, ja que no es poden realitzar tràmits en representació d’una altra persones. Les sessions de vídeo-atenció seran gravades per a poder tindre la mateixa validesa legal que les atencions presencials. És necessari disposar de la documentació necessària per als tràmits abans d’iniciar la vídeo-anomenada.