La campanya de rebaixes a Mislata serà en Valencià
La regidoria de Promoció del Valencià de Mislata, a través de l’Agència Municipal Aviva-Mislata, ha coordinat una nova edició de la campanya «Rebaixes i descomptes» per a impulsar l’ús social del valencià en els xicotets comerços de la ciutat. L’Ajuntament de Mislata repartirà en els pròxims dies mil cartells i dos mil etiquetes on consten les paraules «abans» i «ara» per a posar el preu rebaixat.
Els destinataris de la campanya són els comerços minoristes, especialment de roba i calçat, i per extensió, els clients habituals d’estos establiments. El regidor de Promoció del Valencià, Ximo Moreno, ha volgut enguany implicar a l’Associació de Comerciants i Empresaris de Mislata, que animarà als seus socis a passar per la Casa de la Dona, on està l’Oficina de Promoció del Valencià, a arreplegar els seus cartells.
A més d’ajudar als comerciants proporcionant-los uns materials molt útils per a la pròxima campanya de rebaixes, la proposta servix també per a reforçar el terme ‘abans’, la utilització del qual està caent en desús pel castellanisme ‘antes’, a més de servir per a crear una imatge unitària entre els comerços de la població amb el valencià com a nexe d’unió.
L’Agència de Promoció del Valencià de Mislata és l’encarregada de coordinar esta campanya per a tota la Comunitat, juntament amb l’oficina de Montcada, i compta amb el finançament de la Diputació de València. Els dissenys han sigut elaborats per Pablo Ejarque, alumne de l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València.
Els municipis adherits enguany a la campanya han sigut Alaquàs, l’Alcúdia, Algemesí, Alzira, Benicarló, Burjassot, Carcaixent, Carlet, Dènia, Elx, Manises, Massamagrell, Mislata, Montcada, Nules, Onda, Paiporta, Petrer, La Pobla de Vallbona, Sagunt, Santa Pola, Silla, Sueca, Tavernes de la Valldigna, Torrent, Vinaròs, Xirivella i Xixona, a més de la Diputació de València.