Compromís Alboraia fa balanç de la legislatura que finalitza i avalua el seu treball en diferents camps
Per a Compromís és fonamental la promoció del comerç local perquè «és una forma de generar riquesa i ocupació en el poble i també lluitar contra el canvi climàtic». Durant la legislatura 2015-19 «les propostes de Compromís en aquest camp han sigut contínues». «La de més volada era l’estudi per a iniciar l’elaboració d’un pla estratègic del comerç. Proposta que no es va tindre en compte per l’equip de govern». Des de Compromís afirmen «si no es plantejava un pla estratègic del comerç local, plantejàvem com alternativa la planificació del calendari de promoció de comerç local des del consell local de comerç, qüestió que no s’ha treballat en el consell».
Entre les propostes més concretes des de Compromís destaquen algunes d’elles.
Des de la coalició plantejaren vincular campanyes solidàries, com és el cas de les campanyes periòdiques de donació de sang amb la promoció de comerços d’Alboraia. També plantejaren la possibilitat d’explorar noves vies, sempre amb el consens de la restauració local, per a la ruta de la tapa com fer una dedicada a les tapes vegetarianes o veganes. A més es va plantejar la possibilitat de plantejar altres rutes, amb futllets o en la xarxa (per exemple amb motiu de la pasqua o altres festivitats) que ampliaren la promoció a altres sectors com els forns o les pastisseries. Des de compromís destaquen que «per a ells són molt importants les propostes que representen la promoció de productes i gastronomia locals».
«Una cosa fonamental per a la promoció del comerç local és la comunicació i des de Compromís per Alboraia han plantejat durant la legislatura que els mitjans de comunicació municipal (notes de premsa, xarxes socials, etc.) dedicaren espai a la promoció de comerç local i que feren notícies de forma periòdica sobre ell, no únicament amb motiu d’events especials (fires, ruta tapes, nadal , etc)».
Des de la coalició plantejaren exemples d’iniciatives concretes que es podien fer per a promoure el comerç local, com per exemple una campanya en les xarxes i el disseny del que podria ser la proposta «Què fem de dinar hui?» on es plantejava que en la pràctica des del mercat municipal s’ajuda a les persones que compren allí a l’hora de planificar els seus menus domèstics. L’activitat de promoció plantejada per Compromís consistia en què això que es fa parlant, es fera mitjançant unes receptes impresses que pogueren repartir els comerciants del mercat municipal entre la seua clientela.