L’Ajuntament de Manises exposa el quart informe de l’Observatori d’Igualtat Educativa

L’Ajuntament de Manises ha presentat el quart informe de l’Observatori d’Igualtat Educativa en el qual es radiografia la situació actual de l’educació dintre del municipi, prenent en consideració deu línies de treball i d’investigació, com ara l’aprenentatge permanent, la disminució del baix rendiment acadèmic, l’educació superior, la disminució de l’abandonament prematur, l’educació infantil, l’absentisme escolar, la coeducació, la normalització lingüística, la participació dels membres de la comunitat educativa i la formació permanent.

L’Observatori, que es va llançar fa dos anys per la regidoria d’Educació com un projecte pioner en la Comunitat Valenciana, és una plataforma que s’organitza al voltant d’una sistematització i difusió de dades que mostren els punts forts i les problemàtiques que planteja la situació actual de l’educació i la formació professional a Manises. Gràcies a aquest, s’ha pogut registrar tota la informació representativa dels dos darrers cursos acadèmics, 2016-2017 i 2017-2018. “La plataforma pretén ser una eina d’orientació i millora de les polítiques educatives municipals, així como una potencial ferramenta de transparència per a posar la informació al servei de la ciutadania”, explica Pilar Soriano, regidora d’Educació de l’Ajuntament de Manises.

Per a estudiar l’estat de salut del sistema educatiu, en l’Observatori col·laboren els centres educatius públics i privats de Manises, els consells escolars i les AMPA, els serveis municipals, l’assessorament científic de la Universitat de València i, en última instància, la Regidoria d’Educació i altres. “És important donar veu a tots els actors implicats en l’educació, és a dir, en la construcció d’una veritable societat democràtica. Perquè sense educació, sense una societat veritablement informada, no hi ha democràcia”, conclou la regidora.

Comentarios: 0

Su dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *