L’Ajuntament de Xirivella presenta un recurs de reposició per a ampliar l’horari de la línia d’autobús L-5A

L’Ajuntament de Xirivella ha presentat un recurs de reposició contra la resolució del 29 de març del 2019 sobre l’aprovació definitiva del projecte de servei públic de transport CV-106 València Metropolitana Oest, que regularà la freqüència i recorregut dels autobusos.

Amb este recurs l’Ajuntament demana que es prolongue l’horari del servei de transport públic d’acord, almenys, a les franges horàries prestades per altres serveis, com pot ser el Metre o l’EMT, per a evitar que els usuaris i usuàries que els utilitzen no puguen realitzar el transbord necessari per a arribar al seu punt de destí.

Així, des del consistori es pretén que es modifique l’última expedició de la línia L-5A i que s’amplie el seu horari fins a la 01.00 h tots els dies de la setmana, no solament els caps de setmana, al·legació que va ser desestimada per la Conselleria, ja que consideren que l’horari actual “és una oferta adequada a la demanda potencial”. Actualment, la resolució CV-106 contempla el següent horari: de dilluns a dijous, a les 22.10 h des de València i a les 22.55 des de Quart de Poblet, i divendres i dissabtes, servei nocturn fins a les 4.30 h.

A més, este recurs hauria de considerar-se des d’una perspectiva de gènere, tenint en compte que les dones solen ser majors usuàries del transport públic, i per això, ha de garantir-se la seua seguretat perquè no es limite la seua mobilitat.

Per tant, i per a obtindre un servei amb un horari més ampliat tots els dies de setmana i garantir la seguretat dels seus usuaris i usuàries, l’Ajuntament de Xirivella sol·licita que es tinga per incorporada la present al·legació al recurs de reposició interposat amb data del 26 d’abril del 2019, per a modificar i ampliar l’horari de la línia L-5A.

Con este recurso el Ayuntamiento pide la modificación de la resolución del proyecto para aumentar el servicio de lanzadera de las líneas de Metrobus L4C y L10 con la parada de metro de Avenida del Cid  y no con la estación Nou d’Octubre, tal como se recoge en la resolución presentada por la Dirección General de Obras Públicas y Movilidad.

Aunque las dos paradas de metro están situadas en la avenida de Cid, hay una diferencia importante, puesto que la de Nou d’Octubre solo tiene acceso desde una parte de la Avenida. Es decir, que si el autobús de lanzadera da la vuelta en el cruce de la avenida del Cid con el Nou d’Octubre, los usuarios se verán obligados a atravesar la avenida para ir a la entrada de metro. Además, en la estación del metro Avenida del Cid hay mucho más servicio, concretamente 202 expediciones diarias de salida y 208 de llegada, mientras que en la estación Nou d’Octubre hay 170 expediciones diarias de metro de salida y 172 de llegada.

Por lo tanto, y para poder obtener un servicio efectivo y útil para la ciudadana, el Ayuntamiento ha considerado que el itinerario del autobús lanzadera previsto se tiene que prolongar hasta la estación de metro de Avenida del Cid, de esta manera los vecinos y vecinas de Xirivella podrán hacer el transbordo más cómodamente.

Con este recurso el Ayuntamiento pide la modificación de la resolución del proyecto para aumentar el servicio de lanzadera de las líneas de Metrobus L4C y L10 con la parada de metro de Avenida del Cid  y no con la estación Nou d’Octubre, tal como se recoge en la resolución presentada por la Dirección General de Obras Públicas y Movilidad.

Aunque las dos paradas de metro están situadas en la avenida de Cid, hay una diferencia importante, puesto que la de Nou d’Octubre solo tiene acceso desde una parte de la Avenida. Es decir, que si el autobús de lanzadera da la vuelta en el cruce de la avenida del Cid con el Nou d’Octubre, los usuarios se verán obligados a atravesar la avenida para ir a la entrada de metro. Además, en la estación del metro Avenida del Cid hay mucho más servicio, concretamente 202 expediciones diarias de salida y 208 de llegada, mientras que en la estación Nou d’Octubre hay 170 expediciones diarias de metro de salida y 172 de llegada.

Por lo tanto, y para poder obtener un servicio efectivo y útil para la ciudadana, el Ayuntamiento ha considerado que el itinerario del autobús lanzadera previsto se tiene que prolongar hasta la estación de metro de Avenida del Cid, de esta manera los vecinos y vecinas de Xirivella podrán hacer el transbordo más cómodamente.

 

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