El darrer ple municipal de l’Ajuntament de Paiporta, celebrat el passat dijous 29 de juliol, aprovava per unanimitat una modificació de crèdit de la Regidoria de Cultura de 21.000 euros per a atorgar a les Falles paiportines unes subvencions per a l’emmagatzemament dels seus monuments.
En concret, es destinaran 3.500 euros pera a cadascuna de les sis falles per a assumir el pagament dels lloguers i poder guardar els ninots. Aquesta modificació de crèdit ve motivada per la prolongació de la pandèmia i la decisió presa per Junta Local Fallera de tornar a ajornar les Falles a 2022, que no contemplava el pressupost municipal aprovat per a 2021.
En paraules de la regidora de Cultura, Esther Torrijos, “per a nosaltres era prioritari donar una solució a la situació que estan vivint les falles. Afronten una delicada situació econòmica i per això des de Cultura volem ajudar-les a fer front a aquesta despesa. En aquests moments hem d’estar al costat del món faller”.
La regidora de Cultura també ha tingut unes paraules per a recordar i donar al seu suport a la resta d’entitats i teixit associatiu paiportí. «Des de l’Ajuntament convocarem enguany noves ajudes i subvencions per a secundar a la resta entitats socials, esperant poder tornar a la normalitat al més prompte possible».
