Bars de Puçol i El Puig participen en la campanya ‘Desdejuni Valencià’

El Pati dels Scala de la Diputació de València ha acollit este dilluns la presentació de la ‘Setmana del Desdejuni Valencià’, que se celebrarà del 27 de novembre a l’1 de desembre. En ella participaran més de 40 establiments d’onze municipis de la província, en els quals els clients seran convidats al suc de taronja valenciana certificada amb el seu desdejuni. L’edició de 2023 ve impulsada per Hostelería Valencia i organitzada en col·laboració amb València Turisme i el Consell Regulador IGP (Indicació Geogràfica Protegida) Cítrics Valencians.

 

Es tracta d’un esdeveniment plenament consolidat i indispensable en el calendari gastronòmic valencià que porta celebrant-se des de 2015 amb la finalitat de promoure la taronja valenciana i donar a conéixer el desdejuni valencià entre els locals i visitants. En este sentit, el president de la Diputació de València, Vicent Mompó, ha subratllat que “podem afirmar que la taronja s’ha convertit ja en tot un símbol per al nostre territori, i per això la Diputació de València s’ha sumat i se sumarà sempre a iniciatives com esta, que posen en valor un dels productes amb els quals més identificats ens sentim els valencians i que a més ajuden a vertebrar la província”.

 

Establiments i municipis

 

Totes les persones que, entre el dilluns 27 de novembre i el divendres 1 de desembre, prenguen el seu desdejuni valencià (café, llet o infusió i una torrada d’oli o de tomaca) en els locals adherits, seran obsequiats amb un suc de taronja natural elaborat amb taronges autòctones certificades per la IGP Cítrics Valencians. El mapa de locals on es podrà gaudir d’aquesta invitació al suc de taronja ja es pot consultar en www.semanadelsayunovalenciano.es, on també es detallen horaris i preus.

 

Els onze municipis en els quals es troben els diferents establiments són València, Puçol, El Puig de Santa María, Cullera, Gandia, Platja de Gandia, Tavernes de la Valldigna, Xeraco, Oliva, Bellreguard i Alcublas.

 

La pròpia entitat certificadora dels cítrics de la Comunitat Valenciana s’ha encarregat de fer arribar més de 4.000 quilos de taronja de primera qualitat als establiments de la província de València que participen en la campanya. Esta xifra equival a més de 9.500 sucs de taronja natural que en els pròxims dies posaran en valor la qualitat del producte local.

 

Manuel Espinar, president de CONHOSTUR i Hostaleria de València (Hostelería Valencia) ha destacat “el valor que té sempre esta campanya per a fer arribar al consumidor, des de l’aparador de l’hostaleria, la qualitat de la taronja valenciana certificada, amb l’objectiu sempre de fomentar el consum de la taronja d’ací i la posada en valor dels nostres productes”.

 

En la mateixa línia José Enrique Sanz, gerent de la IGP Cítrics Valencians, ha declarat que “un any més donem suport a esta iniciativa que comencem en el seu moment al costat d’Hostelería Valencia per a promocionar el consum de suc de taronges valencianes certificades durant el desdejuni en establiments locals. A més de ser un aliment molt saludable, el suc de taronja certificat ofereix garantia d’origen i de sabor, ja que les taronges utilitzades es recol·lecten en el moment òptim de maduració”.

 

La IGP (Indicació Geogràfica Protegida) Cítrics Valencians equival a la figura de la Denominació d’Origen i s’encarrega de certificar l’origen i la qualitat dels cítrics de la Comunitat Valenciana. Este procediment es realitza tant en el camp com en el magatzem d’envasament, adjuntant-se la corresponent etiqueta numerada amb el segell de la IGP. El Consell Regulador de IGP promociona el producte a través d’iniciatives com esta i en esdeveniments internacionals que donen a conéixer la qualitat dels cítrics locals més enllà de la Comunitat Valenciana.