Meliana augmentarà la seguretat en un accés important a la població amb la construcció d’una rotonda
L’Ajuntament de Meliana ha adjudicat, per un total de 46.675,75 euros, les obres per a la construcció d’una rotonda en la confluència dels carrers Garrigosa, Aragó i Miguel Hernández. L’empresa adjudicatària ha sigut Asfaltos Vilar, SA i el període d’execució de les obres és de dos mesos.
Com explica l’alcalde, Josep Riera, «es tracta d’una actuació de regulació del trànsit i de millora de la seguretat viària en un lloc amb un flux de vehicles important, ja que és un punt d’entrada i d’eixida a la zona est, i també de circumval·lació del nucli urbà». L’actuació permetrà també integrar l’actual carril bici València-Puçol (Via Xurra) al seu pas per Meliana. De fet, es tracta d’una zona sensible per a la seguretat i la mobilitat que, amb la rotonda es millorarà notablement. A més, concreta l’alcalde, “és una actuació prèvia que fa el municipi per a la integració del futur Anell Verd metropolità, que confluirà en esta zona”. L’Anell Verd serà la via verda per a bicicletes i vianants de 52 km que envoltarà la ciutat de València i connectarà nombrosos municipis de l’àrea metropolitana.
Es tracta d’una de les actuacions contemplades per l’Ajuntament en la millora de l’eix oest-est del nucli urbà. Un eix que partirà a l’altre extrem des de la CV-300 (l’antiga carretera de Barcelona), on la Generalitat té prevista també la construcció d’una nova rotonda d’accés a Foios i Meliana.
Entre la resta d’obres previstes -detalla el màxim responsable- “amb el programa SOM de la Diputació del 2017, es prolongarà el carrer València fins al pas a nivell de l’estació del metro, on també s’ubicarà una rotonda de regulació”. En les subvencions del 2018, s’adequarà el carrer Juli Benlloch, que connecta el pas a nivell amb la futura rotonda de la CV-300.
Les actuacions que ja s’han realitzat es troben precisament al carrer Garrigosa, on s’ha finalitzat la urbanització pendent amb l’adequació de la cruïlla amb el carrer del Sol i s’ha ubicat l’aparcament dissuasiu a la plaça de la Llibertat.
Finalment, conclou Riera “estem fent gestió urbanística per tal de resoldre alguns dels problemes històrics del municipi que afecten la mobilitat, la circulació i la seguretat viària”. De fet, alguns d’estos temes, com ara la finalització de la urbanització del carrer Garrigosa o la prolongació del carrer València, estaven pendents des del 1991, quan es va aprovar el Pla General d’Ordenació Urbana vigent.